W jaki sposób rozpocząć uprawiać jogging? – wskazówki

Ach, gdyby tak naraz wyjść z domu i pognać przed siebie? Spontaniczność jest cenna w bieganiu, ale wiedza, jak zacząć, jeszcze bardziej cenna.
Jak zacząć biegać? Ostrożnie. Jeżeli planujesz jogging, a wstajesz właśnie z kanapy, to powinieneś rozpocząć delikatnie, w przeciwnym razie grożą ci kontuzje.

biegaczki

Autor: Funk Dooby
Źródło: http://www.flickr.com

Podczas pierwszego treningu maszeruj kilka minut, po czym spróbuj podbiec powoli 1-2 minutki. Duża porcja instrukcji: kliknij i sprawdź . Znowu marsz po czym znowu jogging na przemian przez pół godziny. Z treningu na trening przeciągaj odcinki biegu. Po okresie miesiąca dojdziesz do 30 minut ciągłego joggingu. Będzie to chwila pasowania na biegacza. Miej na uwadze, ażeby biec powoli, w tempie, w jakim można w miarę swobodnie rozmawiać. Takie bieganie najlepiej buduje wytrzymałość jak też służy spalaniu zbędnych kilogramów. Jak wiele treningów? Na początek optymalne jest bieganie 3 razy na tydzień. Jeden – dwa treningi przyniosą ci trochę przyjemności, ale nie będą kształtowały sportowej formy. Najbardziej efektywny będzie trening powtórzony 72 godziny po uprzednim. Ciało pozyskuje wówczas maksymalne możliwości więc następnym treningiem zwiększamy je jeszcze bardziej.
Rano czy w porze wieczoru? Jak preferujesz. Ważne, żeby nie biec na czczo. Organizm wymaga przynajmniej niedużej ilości węglowodanów na rozruch.

Ciekawi Cię, co to są autorskie źródła (https://covidgentest.com/blog/14/paszport-covidowy-bez-konta-pacjenta-i-profilu-zaufanego-jak-go-otrzymac)? Jeżeli tak, to wystarczy wejść w podany link i tam przeczytasz dużo frapujących wiadomości na ten temat.

Kanapka, musli, słodki jogurcik. Poranne bieganie jest o tyle korzystniejsze, iż długi trening wyzwala w organizmie poprawiające samopoczucie endorfiny. Ta życiowa energia zapewnia pogodę ducha na cały dzień. Taka sama dawka endorfin tuż przed snem działa jak wypita na wieczór kawusia.

Systematyczne, wolne i długofalowe bieganie będzie sprzyjać spalaniu tkanki tłuszczowej. Długotrwałe, a więc ponad pół godziny,

joga

Autor: iStock
Źródło: iStock

a jeszcze lepiej ponad godzinę. Ciało dopiero po kwadransie zaczyna przestawiać się z zasilania glikogenem na wywodzenie energii z tkanki tłuszczowej, a po półgodzinie z tłuszczu pochodzi większa część eksploatowanej energii. Ale uwaga. Bieg w nazbyt szybkim tempie sprawia podwyższenie zakwaszenia organizmu, a wówczas nie jest on w stanie spalać tłuszczów. Jednakże nawet takie roztropne bieganie nie zagwarantuje każdemu zrzucenia zbędnych kilogramów. Są biegacze, jacy szczupleją, nie zmieniając niczego w jadłospisie. Inni potrzebują racjonalizacji diety.
Gdy masz wysoką tuszę zacznij od sportów takich jak jazda na rowerze lub pływanie (nie obciążysz stawów). Właściwa będzie również joga dla początkujących. Więcej informacji: o czym warto wiedzieć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*